Millennials

Millennials zijn geboren in de tijd dat het internet in opkomst was. Zij hebben de verandering in het digitale tijdperk meegemaakt en zijn zich bewust van hun privacy. Daarentegen staan ze wel open voor ontwikkelingen en maken hier dan ook graag gebruik van. Zo bestellen ze hun boodschappen en kleding online en bankieren ze graag via internet. 

Gebruik social media

Millennials zijn erg actief op social media, voornamelijk via hun computer of laptop en mobiele telefoon. De Millennials zijn bij het gebruik van social media platformen steeds een tikkeltje later dan de Digitieners en delen graag hun drukke leven op social media. Millennials gebruiken social media zowel als ontspanning en plezier als zakelijk, maar streven wel naar een balans tussen werk en privé. Tevens zijn ze minder visueel georiënteerd dan Digitieners. 

Meest gebruikte platformen

Millennials maken het meest gebruik van WhatsApp, wat voornamelijk wordt gebruikt voor persoonlijk contact met naasten. Daarna volgt Facebook, die dient als visitekaartje en om content te delen met vrienden en familie. Er is echter wel een daling in het gebruik van Facebook te zien onder de Millennials, dit komt voornamelijk door de irritatie aan de reclames op Facebook en omdat berichten van vrienden te weinig op de tijdlijn te zien zijn. Instagram daarentegen is erg aan het groeien onder de Millennials. De Millennials zijn vooral geïnteresseerd in de onderwerpen reizen, eten en drinken en lifestyle op Instagram. 

Daarnaast maken de Millennials gebruik van LinkedIn voor de ontwikkeling van hun carrière, uitbreiden van hun netwerk en het delen van expertise. Ook Snapchat is aan het groeien onder de Millennials en wordt voornamelijk gebruikt om (gekke) foto’s te sturen naar vrienden en vriendinnen. Twitter wordt in mindere mate nog steeds actief gebruikt door een gedeelte van de generatie, voornamelijk op zakelijk gebied.