Babyboomers
Babyboomers staan midden in het leven, zijn actief en voelen zich nog niet oud. Ze proberen over het algemeen mee te gaan met ontwikkelingen en trends op gebied van social media. Babyboomers vinden het vooral leuk om online muziek te luisteren en video’s te bekijken. Dit doen ze, naast de gewone laptop of desktop, steeds meer op een smartphone of tablet. De meerderheid van deze generatie heeft nog steeds voorkeur voor telefonisch contact met een klantenservice in plaats van via een chat of social media. Social media wordt namelijk voornamelijk gebruikt door Babyboomers als vermaak en om in contact te blijven met familie en vrienden.
Meest gebruikte social media platforms
Bij de Babyboomers staat het sociale platform Facebook op nummer één, in tegenstelling tot de andere generaties. Facebook is dus een uitstekend platform om deze generatie te bereiken. De Babyboomers nemen meer tijd om te Facebooken dan andere generaties, scrollen zorgvuldig over hun tijdlijn en bekijken pagina’s van bedrijven of profielen van vrienden. Een ander veelgebruikt platform is WhatsApp, wat voornamelijk gebruikt wordt voor persoonlijk contact met vrienden of familie. LinkedIn, Instagram en Pinterest worden in mindere mate gebruikt voor de babyboomers, maar vallen nog wel in de top 5. Als babyboomers actief zijn op Instagram, kijken ze graag naar berichten over de natuur en reizen.