Video
Met behulp van een bedrijfsvideo kun je nieuwe klanten aantrekken en informeren, loyaliteit op bouwen en je imago communiceren naar de buitenwereld. Daarnaast zijn video’s goed voor je vindbaarheid en je bereik. Het biedt dus heel veel kansen en mogelijkheden. Naast een gewone bedrijfsvideo kun je ook een live video opnemen voor je bedrijf. Dit wordt veel gebruikt voor rubrieken zoals een Q&A (zie vraag en antwoord).
Richtlijnen voor het maken van een goede bedrijfsvideo:
- Doe inspiratie op door naar voorbeelden te kijken
- Bedenk wat je doel en boodschap van de video is en welke doelgroep je wil aanspreken
- Vertaal je sterke punten van je bedrijf in klantvoordelen en laat deze terug komen in je video
- Gebruik storytelling en structuur voor meer beleving
- Zorg voor een sterk begin, zodat mensen door willen blijven kijken
- Houd je verhaal simpel
- Maak de bedrijfsvideo ongeveer 1 tot 2 minuten lang
- Vertel in de actieve vorm en maak de video tijdloos
- Onderscheid je van de concurrent
- Gebruik rechtenvrije muziek of koop muziek voor onder de video
Wil jij ook een bedrijfsvideo? Wij helpen je graag!