Tip 1: Online verkoop
Onder andere winkeliers en restaurants hebben het zwaar. Ze mogen wel open blijven, maar het aantal klanten is vele malen minder dan normaal. Ervaar jij dat ook? Door te denken in mogelijkheden in plaats van beperkingen ontstaan mooie kansen om toch meer omzet te genereren. Steeds meer restaurants houden bijvoorbeeld hun keuken open en laten maaltijden afhalen of bezorgen deze zelf. Of kledingwinkels openen een webshop en kunnen op deze manier hun collectie aan de klant verkopen.
Hoe zit het met jouw producten? Kun je die online verkopen of zoek je naar manieren om ze toch aan de man te krijgen? We helpen je graag bij het vinden van frisse (online) oplossingen.
Tip 2: Social Media
Juist in tijden van crisis is het van levensbelang om te blijven communiceren. Social media zijn bij uitstek het middel om te laten zien dat jouw bedrijf er nog steeds is. Dit is een mooie gelegenheid om jouw social media eens onder de loep te nemen.
Hoe staat het ervoor met jouw social media? Welke kanalen gebruik je op dit moment? Wie is je doelgroep en bereik je die op dit moment wel? Ben je actief en plaats je de juiste content? Zit je op de juiste kanalen? Kan je wel een ‘boost’ gebruiken? Kortom, denk deze dagen eens na over een social media-strategie. We kunnen je daar bij helpen. Met onze BlueTools leg je eenvoudig een strategie op tafel en doe je inspiratie op voor nieuwe content.
Tip 3: Adverteren via social media
We zijn allemaal aan huis gebonden. En wat gaat de gemiddelde Nederlander doen? Juist, eindeloos scrollen door de tijdlijnen van social media. Je moet toch de tijd doden.
Een mooie kans om jouw doelgroep eens wakker te schudden met jouw verhaal. Alle social media kanalen (met uitzondering van WhatsApp) bieden mogelijkheden om bij specifieke doelgroepen te adverteren.
Weet je niet waar je moet beginnen in het oerwoud van social media adverteren? We helpen je graag.
Tip 4: Verspreiding
Een andere manier om je boodschap bij de mensen thuis te krijgen, is door de brievenbus. We hebben eindelijk weer tijd om kranten, tijdschriften, folders en flyers te lezen. De uitgelezen kans om bij de consument en de zakelijke klant – want ook die zit nu thuis – een opvallende flyer op de mat te gooien.
Wij hebben de mogelijkheden om zowel de opmaak als de verspreiding voor je te regelen. We bespreken graag wat jij je doelgroep wilt vertellen.
Tip 5: Portfolio
Is jouw portfolio nog representatief? Staan hier nog wel je meest prestigieuze projecten op? Deze tijd biedt je de kans om je portfolio bij te werken met nieuwe projecten. Verfris je website ook eens met nieuwe foto’s.
Tip 6: Artikelen en blogs
Wie herkent het niet. Je hebt een aantal jaar geleden een nieuwe website laten bouwen en vol enthousiasme heb je daar een blogsectie op gezet. Maar wanneer was eigenlijk je laatste bericht? Het ontbrak je vast vaak aan de tijd om iets te plaatsen op je blog.
Nu is het moment om ermee aan de slag te gaan. Brainstorm eens over zaken die je kunt plaatsen op je website. Heb je de afgelopen jaren kennis opgedaan die je graag wilt delen? Doet jouw bedrijf nog steeds hetzelfde als toen je de website hebt laten bouwen? Jij kent jouw bedrijf als geen ander en kan dat het beste verwoorden. Dus schrijf die blog, bedenk een idee voor een video of ga aan de slag met webinars. Heb je ondersteuning nodig op het gebied van vormgeving, fotografie, videografie of webdesign? Dan staan we voor je klaar.
Tip 7: Website onderhoud
Wanneer heeft jouw website voor het laatst een technische check gehad? Maak je gebruik van de laatste PHP-versie? Is je beheersysteem, bijvoorbeeld WordPress, helemaal up-to-date? Worden gebruikte plugins nog ondersteund?
Het kan verstandig zijn om je website ook technisch eens een onderhoudsbeurt te geven. Dat kun je soms zelf doen of je roept de hulp in van een webbouwer. Wij brengen graag in kaart hoe we jou kunnen helpen.
Tip 8: Online vindbaarheid
Hoe kom jij aan nieuwe klanten? Is dat via mond-tot-mondreclame of moet je het hebben van nieuwe klanten via je website. In het laatste geval is het cruciaal om online goed vindbaar te zijn.
Heb je wel eens onderzocht hoe goed jouw website vindbaar is op bepaalde zoekwoorden in zoekmachines, bijvoorbeeld Google? Op welke zoekwoorden wil je graag gevonden worden? En sta jij op de eerste pagina bij voor jouw belangrijke zoekwoorden? Online vindbaarheid in Google kan door betaald adverteren of zoekmachine optimalisatie. Dat laatste duurt langere tijd en kan juist in deze tijd interessant zijn om op te gaan pakken.
Wij helpen je graag om voor je online vindbaarheid een strategie te maken en deze uit te voeren.
Heb je zelf nog ideeën of tips?
Laat het ons weten en we voegen ze toe aan deze lijst. Kunnen we je ergens bij helpen? We staan voor je klaar. Je bent slechts één belletje of mailtje van ons verwijderd.