Vraag en antwoord
Klanten zitten vol vragen. Om te voorkomen dat klanten constant dezelfde vraag stellen, kan je een FAQ (frequently asked question, oftewel veelgevraagde vragen) starten. Dit is een verzameling van veelgevraagde vragen van klanten. Een goede tip voor een FAQ is om echte veelgevraagde vragen van klanten te verzamelen. Verzin geen eigen vragen en antwoorden, dit neemt namelijk je geloofwaardigheid weg.
Een Q&A (questions and answers, oftwel: vraag en antwoord) is met de komst van social media steeds makkelijker geworden. Met een Q&A krijgt de doelgroep de mogelijkheid om je exclusieve vragen te stellen. Zo kan bijvoorbeeld de hoofdredacteur van het tijdschrift Linda de vragen van fans beantwoorden.
Een veel gebruikte tool om een Q&A te starten is om ‘’live’’ te gaan op social media. De platformen Facebook, Instagram, Twitter en YouTube bieden je de mogelijkheid om live te gaan. Dit betekent dat tijdens het filmen meteen te zien bent voor je volgers en zij jou tegelijkertijd vragen stellen die je meteen kunt beantwoorden. Een Q&A hoeft niet altijd live plaats te vinden, je kunt ook je doelgroep oproepen om hun vragen in te sturen en die vervolgens behandelen in je video. Snapchat wordt op deze manier vaak ingezet om per korte video een vraag te beantwoorden.