Introductie

We leven in een tijd waarin we 24 uur per dag met elkaar verbonden kunnen zijn. Dit maakt het mogelijk om als bedrijf met steeds kortere lijnen in contact te komen met de klant en andersom. Social media heeft hier een grote bijdrage in. Ruim negen op de tien Nederlanders maakte in 2018 gebruik van minimaal één social media platform en zijn gemiddeld op drie platformen actief. De verschillende online platformen bieden dus mogelijkheden om je merk te versterken en een groot deel van je doelgroep te bereiken in relatief korte tijd.

BlueTools

Een keerpunt van het zakelijk inzetten van social media is dat het een merk ook kan schaden als een bedrijf social media onjuist gebruikt. Met de Social Blue Box willen we je de tools bieden om op een effectieve en laagdrempelige manier een social media plan op te zetten die direct implementeerbaar is. Het opzetten van het plan (afhankelijk van welk pakket je hebt) gaat in een aantal stappen.

  1. Je maakt een afspraak en wij analyseren je huidige online presentaties, doelgroep en merk als voorwerk.
  2. In een strategiesessie werken we samen met jou aan de hand van onze strategiekaarten een social media plan uit en bedenken we hoe we het plan gaan implementeren.
  3. Na de sessie krijg je inspiratiekaarten mee die je kunnen helpen bij het bedenken van relevante content. Daarnaast werken wij het plan die we hebben gemaakt in de sessie uit in een compacte samenvatting. Het plan en de strategiekaartjes in combinatie met deze online kennisbank zorgen ervoor dat je zelfstandig het plan kan implementeren. Uiteraard kunnen wij extra uitleg en ondersteuning bieden als dat gewenst is en kunnen wij eventueel op aanvraag visuele content verzorgen.
  4. Ongeveer een kwart jaar na de strategiesessie, plannen we een evaluatiesessie, waarin we kijken naar de resultaten, wat we hebben bereikt en wat we zouden kunnen veranderen om de resultaten naar een hoger niveau te tillen. Ook wordt er gekeken of je KPI’s (key performance indicators) zijn behaald.


Kennisbank

Deze kennisbank dient dus als ondersteuning van de inspiratiekaarten. Je kunt hier meer lezen over je doelgroep, de verschillende social media platformen en content. Staat de informatie die je zoekt er niet tussen? Neem dan contact met ons op, dan helpen wij je verder.